Fald lettere i søvn om aftenen

0
31
Fald lettere i søvn om aftenen

Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Har du svært ved at falde i søvn om aftenen, når hovedet endelig har nået puden? Tænker du over de mange ting, der er sket i løbet af dagen, og hvad der skal ske i løbet af den kommende uge? Eller er du i højere grad en af de heldige mennesker, som næsten er faldet i søvn, inden hovedet har ramt puden, som langt de fleste børn har det – eller om ikke andet de unger, vi hører om, når vi er til diverse parmiddage. Måske er det i virkeligheden ikke helt så rosenrødt, men det skal vi heldigvis ikke være dommere over.

Hvis du er en af de mange medlemmer i den førstnævnte gruppe, er der er flere ting, du aktivt kan gøre for at slippe af med søvnløsheden. I stedet for at drikke aftenkaffe med koffein sammen med din partner, kan du i stedet helt droppe kaffen og i stedet blot drikke en tår vand – ikke alt for meget, så du i stedet bliver sengevædder. Det kan nemlig også forårsage søvnløshed. Er du stor tilhænger af en aftenkaffe, kan du skifte koffeinen ud med en kop uden netop denne del. På den måde får du stadig dit kaffefiks, men du snyder kroppen for boostet.

En anden ting, du kan prøve, er at investere i et par skærmbriller. Dem skal du bære, hver gang du kigger på en skærm. Dette indebærer både tv, computerskærme, telefoner og tablets. Alle devices som udsender blåt lys og kan irritere dine øjne. Skærmbriller blokerer det blå lys, så dine øjne slipper for at modtage det. Hjernen bliver nemlig opkvikket af al det lys fra dine skærme, og det betyder, at du kan have svært ved at falde i søvn om aftenen, hvis du blot lader stå til.

Vi håber, du kunne bruge disse små tips, hvis du døjer med manglende søvn.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here